دانستنیهای GIS و سنجش از دور (RS) و دانلود نرم افزارهای مرتبط

معرفی ، آموزش، اخبار و مطالب مهم در خصوص GIS و دانلود نرم افزارهای مرتبط با آن

دانستنیهای GIS و سنجش از دور (RS) و دانلود نرم افزارهای مرتبط

معرفی ، آموزش، اخبار و مطالب مهم در خصوص GIS و دانلود نرم افزارهای مرتبط با آن

معرفی GPS


معرفی
GPS بیشتر

     GPS ( Global Positioning System ) یک سیستم هدایت (ناوبری) ماهواره ای اســت شـامل شبکه ای از 24 ماهواره درگردش که درفاصله 11 هزارمایلی و در شش مدارمختلف قراردارند .

   این ماهوارها درعرض 24 ساعت دوبار کامل بـــرگرد زمیــن می گردنــــــد . (باسرعتی درحدود 108 مایل درثانیه ) ماهوارهای GPS به نام NAVSTAR شناخته می شوند .

     با استفاده از حداقل سه ماهواره یا بیشتر ، GPS می تواند طول و عرض جغرافیایی مکان خود را تعیین نماید . (که آن را تعیین دو بعدی می نامند .) و با تبادل با چهار ( و یا بیشتر ) ماهواره یک GPS می تواند موقعیت سه بعدی مکان خود را تعیین نماید که شامل طول و عرض جغرافیایی و ارتفاع می باشد .

    با انجام پشت سر هم این محاسبات ، GPS می تواند سرعت و جهت حرکت خود را نیز به دقت مشخص نماید .یک گیرنده GPS نه تنها ماهواره های قابل استفاده را تشخیص می دهد بلکه مکان آنها را درآسمان نیز تعین می کند . ( ارتفاع و زاویه ).

نظرات 1 + ارسال نظر
سارا جمعه 1 خرداد 1388 ساعت 05:12

مطلب خصوصی برای نویسنده لطفا در وبلاگ نگذارید
با سلام خدمت شما
سارا هستم از سیدنی مزاحمتان میشوم. من دیپلم تجربی و لیسانس و فوق لیسانس جغرافیا دارم و ایران که بودم 4 سال در بخش GIS یکی از سازمانها کار میکردم که البته خیلی حرفه ای نبود. اشنایی کامل به ARCVIEW و تا حدودی ARCGIS و مایکرو استیشن میدانم، برای پیدا کردن کار و اشنایی با نحوه کار GIS اینجا احتیاج به طی کردن CERTIFICATE III و DIPLOMA در رشته GISدارم که اینجا به ان SPATIAL INFORMATON SERVICES میگویند:
http://www.sit.nsw.edu.au/courses/search.php?cid=23793&area=courses&Media_Index_ID=1176
با توجه به اینکه من ریاضیات مهندسی نخوانده ام ایا از عهده این درسها بر میایم؟ خیلی احتیاج به راهنمایی شما دارم، خواهش میکنم کمکم کنید...
ارادتمند سارا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد