دانستنیهای GIS و سنجش از دور (RS) و دانلود نرم افزارهای مرتبط

معرفی ، آموزش، اخبار و مطالب مهم در خصوص GIS و دانلود نرم افزارهای مرتبط با آن

دانستنیهای GIS و سنجش از دور (RS) و دانلود نرم افزارهای مرتبط

معرفی ، آموزش، اخبار و مطالب مهم در خصوص GIS و دانلود نرم افزارهای مرتبط با آن

سخت افزارهای مورد نیاز در GIS

 

سخت افزارهای مورد نیاز در GIS

سلام،

از آنجایی که دوستانی در خصوص سخت افزار مورد نیاز در GIS توضیحاتی خواسته بودند، لذا در این مورد توضیحاتی خدمتان عرض می کنم.

  

   از آنجایی که GIS کاربرد وسیعی در زمینه های مختلف دارد، لذا بسته به نوع استفاده آن، نیاز به سخت افزارهای متفاوتی می باشد. ولی یکی از پر استفاده ترین و مهمترین دستگاه مورد نیاز،  GPS یا همان موقعیت یاب جهانی است.  که موقعیت مکانی، ارتفاع، سرعت، مسافت و .... را می توان توسط آن اندازه گیری نمود.

     توضیحات بیشتر در خصوص  GPS را در وبلاگم قرار دادم اگر نیاز بود میتوانی به آن رجوع کنی.

 

    علاوه بر این یکسری ابزار جهت نقشه کشی و آماده سازی نقشه نیاز است، که از آن جمله، دستگاه دیجیتایزر (جهت دیجیت نقشه) ، پلاتر جهت چاپ نقشه، دوربینهای نقشه برداری و ... مورد نیاز است.

 

     در خصوص کامپیوتر هم بهتر است از کامپیوترهای پر سرعت و دارای Ram و کارت گرافیک بالا استفاده نمود.

 

    چنانچه توضیحات کافی نبود خواهش می کنم در خصوص نوع کاربرد خود از GIS توضیحات بیشتری دهید تا بتوانم راهنمایی بیشتری خدمتتان ارائه دهم.

 

با تشکر

شمس

نظرات 3 + ارسال نظر
رضا عاشقی یکشنبه 22 مرداد 1385 ساعت 12:18

با سلام
اگر بخواهیم یک کامپیوتر را بعنوان server قرار بدهیم بطوریکه کلیه اطلاعات مورد نیاز GIS در server نگهداری شود و سایر افراد جهت دیدن اطلاعات و همچنین جهت استفاده های از سثقرثق استفاده شود.
سیستم GIS مورد استفاده در زمینه اکتشافات معادن می‌باشد
برای server چه سیستمی را پیشنهاد می‌کنید

امین جمعه 29 خرداد 1388 ساعت 19:05

سلام

ما می خواهیم یه سیستم gis برای شهرداری راه اندازی کنیم ، البته ساختمان شهرداری را می خواهیم شبکه بکنیم و این سیستم را نیز پیاده سازی کنیم اگه ممکنه بگید چه چیزهایی (سخت افزار و نرم افزار)لازم است و هزینه تقریبی آن به چه صورت است

مرسی

saeed سه‌شنبه 3 اسفند 1395 ساعت 13:44

با سلام وخسته نباشید
من از افغانستان با شما در تماس شدم و ما میخواهیم یک سیستم کامل جی آی اس را در اداره اراضی هرات راه اندازی کنیم . میخواستم بدونم تمام تجهیزات لازم سخت افزاری و نرم افزاری که برای ایجاد یک شبکه گسترده جی ای اس لازمه را برام با مشخصات از نوع لپ تاپ گرفته تا اسکنر و دیجیتایزر و ... را برام بگید. ممنون از لطف شما

سلام دوست عزیز؛
جهت توضیحات کامل در خصوص نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری به منظور پیاده سازی یک سامانه GIS لطفا با اینجانب تلفنی تماس بگیرید.
با تشکر
شمس

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد