دانستنیهای GIS و سنجش از دور (RS) و دانلود نرم افزارهای مرتبط

معرفی ، آموزش، اخبار و مطالب مهم در خصوص GIS و دانلود نرم افزارهای مرتبط با آن

دانستنیهای GIS و سنجش از دور (RS) و دانلود نرم افزارهای مرتبط

معرفی ، آموزش، اخبار و مطالب مهم در خصوص GIS و دانلود نرم افزارهای مرتبط با آن

همایش ملی ژئوماتیک ۹۰ - سازمان نقشه برداری

سازمان نقشه برداری کشور برگزار می‌کند؛ همایش ملی ژئوماتیک 90 همایش ملی ژئوماتیک 90 توسط سازمان نقشه برداری کشور از 25 اردیبهشت سال جاری به مدت 3 روز در محل این سازمان برگزار می‌گردد.  

مهندس هادی واعظی معاون فنی سازمان نقشه برداری کشور و دبیر همایش ملی ژئوماتیک 90 در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: این همایش با توجه به جامعیت آن در حوزه علوم نقشه برداری و با هدف آشنایی محققین و پژوهشگران با آخرین دستاوردها و فن آوری های روز دنیا در حوزه نقشه برداری برگزار می‌شود.

وی افزود: مهمترین محورهای این همایش شامل زیرساخت های داده های مکانی SDI، سیستم های حامی تصمیم گیری و فن آوری اطلاعات مکانی در دولت الکترونیک، تعیین میدان های ثقل و ژئوئید در ایران، کاربرد اطلاعات مکانی در آمایش سرزمین، مدل سازی سیستم های پایش، تغییر شکل های پوسته ای و میکروژئودزی و موارد تخصصی و فنی مرتبط با علوم ژئودزی است.
واعظی تصریح کرد: تاکنون 291 مقاله به این همایش دریافت شده که در حال داوری توسط اساتید دانشگاه ها و متخصصین بنام دانشگاه های کشور است که پس از داوری در سه حوزه شفاهی، پوستری و کاربردی جهت ارائه تقسیم بندی خواهند شد.
وی خاطر نشان کرد: حامیان و شرکت کنندگان در همایش ملی ژئوماتیک 90 طیف وسیعی از دانشگاه ها و وزارت خانه ها و سازمان های مرتبط در این حوزه هستند که همواره حضور جدی و اثر بخشی را در این همایش داشته اند.

* تشکیل 12 کارگروه تخصصی ویژگی مهم همایش ملی ژئوماتیک 90 است
واعظی در ادامه گفت: مهمترین کارگروه های تخصصی که در این همایش فعالیت می‌کنند شامل، کارگروه امنیت و هنجارهای اجتماعی، مدیریت بحران، هدفمند سازی یارانه ها، انرژی و امور زیربنایی، دولت الکترونیک، صنعت و معدن است.
وی افزود: این کارگروه ها با مشارکت دستگاه های مرتبط تشکیل می‌شوند و در آن ها وضعیت کشور از لحاظ برخورداری از سیستم های اطلاعاتی مکانی در هر یک از کارگروه های تخصصی و همچنین خدماتی که امکان ارائه آن ها از طرف سازمان نقشه برداری کشور به این کارگروه ها وجود دارد بررسی می‌شود.
واعظی تصریح کرد: با توجه اینکه علم ژئوماتیک در کشور ما پیشرفت های زیادی داشته است و بعضی از رشته های آن مثل GIS و استفاده از تصاویر ماهواده ای تازه تأسیس هستند لازم است برای فرهنگ سازی و بسط و گسترش این رشته ها در کشور فرهنگ سازی و فعالیت های مناسبی صورت گیرد.
وی خاطرنشان کرد: سازمان نقشه برداری کشور با بیش از نیم قرن تجربه و فعالیت متولی تولید و بهنگام سازی و نظارت و راهبری اطلاعات مکانی کشور مطابق قوانین مصوب است./ص

نظرات 1 + ارسال نظر
saeedkhan چهارشنبه 23 شهریور 1390 ساعت 19:07 http://www.ss7072.blogfa.com

سلام دوست عزیز
خسته نباشی
معلومه رو سایتت فعالیت میکنی
دوست دارم تبادل لینک کنیم
به اسم دانلود جزوات نقشه برداری لینکم کن بعد بیا رو وبلاگم و بگو با چه اسمی لینکت کنم
www.ss7072.blogfa.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد