دانستنیهای GIS و سنجش از دور (RS) و دانلود نرم افزارهای مرتبط

معرفی ، آموزش، اخبار و مطالب مهم در خصوص GIS و دانلود نرم افزارهای مرتبط با آن

دانستنیهای GIS و سنجش از دور (RS) و دانلود نرم افزارهای مرتبط

معرفی ، آموزش، اخبار و مطالب مهم در خصوص GIS و دانلود نرم افزارهای مرتبط با آن

GIS سرعت عمل و اطمینان را در بخش عملیاتی تقویت می‌کند

مدیر منطقه 8 عملیات انتقال گاز:

GIS سرعت عمل و اطمینان را در بخش عملیاتی تقویت می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیر منطقه 8 عملیات انتقال گاز گفت: سیستم GIS سرعت عمل و اطمینان را در بخش عملیاتی تقویت می‌کند. 

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی منطقه 8 عملیات انتقال گاز ایران، یدالله بایبوردی در چهاردهمین جلسه هماهنگی GIS شرکت انتقال گاز ایران که با حضور مسئولان ستاد شرکت انتقال گاز و نمایندگان مناطق عملیاتی به میزبانی منطقه 8 عملیات انتقال گاز ایران در تبریز برگزار شد، سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) را بستری برای ذخیره و نگهداری مطمئن اطلاعات دانست.


وی اظهار داشت: برخورداری از این سیستم سرعت عمل و اطمینان را در مناطق عملیاتی تقویت کرده و این امکان را فراهم می‌آورد تا مدیریت و تجزیه و تحلیل اطلاعات جغرافیایی به نحو احسن انجام گیرد.


محمد عسگریان، مسئول پروژه
GIS شرکت انتقال گاز ایران نیز در این نشست در خصوص سیستم (GIS ) گفت: این سیستم یک سیستم کامپیوتر مبنا بوده که به عنوان یک مجموعه متشکل از سخت‌افزار، نرم‌افزار، اطلاعات جغرافیایی، نیروی انسانی و مدل‌های پردازش داده‌ها، به منظور تولید، ذخیره‌سازی، نمایش، بازیابی، پردازش، به‌روزرسانی و ... اطلاعات جغرافیایی مربوط به عوارض و پدیده‌های مختلف مناطق از قبیل تاسیسات تقویت فشار، خطوط انتقال، شیرهای بین راهی و غیره طراحی شده است.


وی هدف از پیاده‌سازی این سیستم را در مناطق، یکنواخت‌سازی فرآیندهای تهیه و ذخیره‌سازی داده‌ها با تهیه یک بانک اطلاعات مکانی جامع از اطلاعات شناسنامه‌ای و فنی اجزای خطوط انتقال گاز، مرکزیت بخشیدن به مدیریت داده‌ها و اطلاعات، فراهم‌آوری دسترسی چند
کاربره به پایگاه داده، امکان بازیابی و نمایش داده‌ها در قالب گزارش، نقشه و ... اعلام کرد.


این نشست که با هدف هم جهت کردن فعالیت‌های مناطق در راستای پیشبرد پروژه
GIS  برگزار شد، حاضران به تبادل‌نظر و ارائه نقطه نظرات و بیان موانع و مشکلات پرداخته و گزارشی از عملکرد مناطق خود ارائه کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد