دانستنیهای GIS و سنجش از دور (RS) و دانلود نرم افزارهای مرتبط

معرفی ، آموزش، اخبار و مطالب مهم در خصوص GIS و دانلود نرم افزارهای مرتبط با آن

دانستنیهای GIS و سنجش از دور (RS) و دانلود نرم افزارهای مرتبط

معرفی ، آموزش، اخبار و مطالب مهم در خصوص GIS و دانلود نرم افزارهای مرتبط با آن

تخلیه اطلاعات GPS های شرکت گارمین (Garmin) درنرم افزار MapSource

روش تخلیه اطلاعات GPS های شرکت گارمین (Garmin) از طریق نرم افزار MapSource

 GPS های شرکت گارمین (Garmin) به علت قیمت مناسب و در دست رس بودن متداول ترین جی پی اس های دستی در ایران می باشند به این منظور نحوه ی تخلیه اطلاعات محصولات این شرکت را برای آموزش انتخاب کردم .
برای این کار باید نرم افزار
Mapsource را بروی کامپیوتر خود نصب کنید این نرم افزار در هنگام خرید جی پی اس درون جعبه آن قرار دارد و می توانید آخرین ورژن آن را از سایت شرکت گارمین به صورت رایگان دریافت کنید.   

(یا میتوانید از اینجا دانلود کنید.) 

 

 

مراحل کار به صورت زیر است : «در ادامه مطلب»

  1. ابتدا جی پی اس را روش کنید.
  2. کابل USB را به GPS متصل کرده وبه درگاه USB کامپیوتر متصل کنید .
  3. نرم افزار Mapsource را باز کنید
  4. در MenuBar و از گزینه Transfer گزینه ReceiveFromDivice را انتخاب کنید و گزینه FindDevice را انتخاب کنید.
  5. نرم افزار به دنبال دستگاه جی پی اس شما خواهد گشت و پس از پیدا کردن آن پیغامی صادر می کند مبنی بر اینکه نوع دستگاه شما را نشان می دهد .
  6. در این قسمت باید نوع اطلاعات مورد نظر برای تخلیه را انتخاب کنید که چند گزینه دارد Waypoint-track-Rout-Map که شما نوع اطلاعات مورد نیاز خود را تیک می زنید و دکمه Receive را کلیک کنید .
  7. اطلاعات روی صفحه نمایش داده می شود
  8. از مسیر File /saveAs نامی برای فایل خود انتخاب کرده و به صورت DXF ذخیره می کنید

حالا شما فایلی با فرمت DXF دارید که به راحتی می توانید آن را به محیط GIS یا CAD اضافه و ویرایش کنید 

نویسنده: محمدرضا طاهری  - برگرفته از وبلاگ geographyscience.persianblog.ir

نظرات 25 + ارسال نظر
اسماعیل چهارشنبه 18 آبان 1390 ساعت 14:48

مرسی
ولی فکر میکنید اطلاعاتی که جی پی اس دستی با اون همه خطا میخواد به ادم بده ارزش اضافه کردن به gis رو داشته باشه؟

با سلام
دوست عزیز دقت GPS‌ های دستی معمولا در حد سه متر هست. ولی همین دقت هم برای خیلی از مصارف کافیه. بستگی به نوع استفاده شما از این داده ها داره. در مقیاسهای وسیع همین دقت هم کافیست.

کمیل مدنی دوشنبه 25 اسفند 1393 ساعت 18:42

میشه همیشه در ارتباظ باشیم

جاسم یکشنبه 9 فروردین 1394 ساعت 16:30

با عرض سلام و خسسته نباشید ب شما
ی سوال در مورد gpsمن نقاط رو پیاده کردن تا حدود هزار تا تا تخلیه کردم به صورت dxf ذخیره کردم خوب شد ولی تازه 1300نقاط گرفتم موقعی که یا برنامهmap souceمی خوام تخلیه کنم نمیشه ارور میده مینویس no vaild way point ould not open اینو چیکار کنم

علی یکشنبه 20 اردیبهشت 1394 ساعت 22:02

خسته نباشی

ممنونم علی آقا.

Mr.alone92 شنبه 31 مرداد 1394 ساعت 16:54

اقا سلام خسته نباشید
من نقشه رو تخلیه کردم با نرم افزار اما میخوام طول مسیر ها رو هم کنارش بنویسه ایا امکانش هست با map source یا باید از cad استفاده کنم

ali دوشنبه 23 شهریور 1394 ساعت 20:42

با سلام

اطلاعات داخل جی پی اس فقط به صورت tracks ذخیره می شود.چطوری باید به صورت point ذخیره شود؟

ali دوشنبه 23 شهریور 1394 ساعت 20:51

سلام
چطوری اطلاعات دقیقه رو به utm تبدیل کنیم؟

مینا دوشنبه 20 مهر 1394 ساعت 09:10

سلام
من یک سری فایل با فرمت gdb دارم که میخواهم تو gis ادشون کنم. ولی اصلا فایلها نشون داده نمیشن که بخوام ادشون کنم! اگه کمکم کنید ممنون میشم

شین دوشنبه 23 آذر 1394 ساعت 15:27

سلام ممنون از اطلاعاتتون. اگر gps رو برای اتصال به کامپیوتر نداشته باشیم ولی نقاط رو بخواهیم وارد کنیم تا نقشه رو بکشیم ، و error بده که the zone letter must be one careacter ! باید چکار کنم . لطف میکنید راهنمایی کنید؟

ناشناس چهارشنبه 5 اسفند 1394 ساعت 16:09

سلام . من یک مدل قدیمى map62 دارم آیا میشه که سیستم عامل یا نرم افزار خود دستگاه رو به روز و آپدیت کرد؟

آی هوار بدادم برسید !!!!! یکشنبه 6 تیر 1395 ساعت 17:38

سلام ، حدود9 - 10 سالی هست که gps گارمین مدل ویستا اچ رو دارم (اولین نسل جی پی اس !!!)، و توی این مدت هم هیچ مشکلی راجع به تخلیه اطلاعات نداشتم ، تا اینکه دیروز یه جی پی اس مدل ایتریکس 20 رو تخلیه کردم (حدود 170 ترک و مساحت تقریبی 290 هکتار) به همون روش تخلیه قدیم ،حالا که مپ ثورث رو باز میکنم فقط یک ترک میبینم و همه ترک ها پیوسته بهم هستند و نمیتونم ترک ها رو جدا جدا توی پرونده خودشون انتقال بدم ، نگو که روش تخلیه در این جی پی اس مثه قدیمیه نیس ، از روش : مای کامپیوتر - کلیک راس پوشه گارمین - فایل جی پی ایکس و... هست .جی پی اس هم دیگه در دسترس نیست که از روش جدید فایل و انتقال بدم اطلاعات جی پی اس پاک شدن( بجهت برداشت جدید)، شما رو به روح درگذشتگانتون قسم هر کی حل مشکل منو میدونه کمک کنه.

محمد چهارشنبه 24 شهریور 1395 ساعت 13:04

سلام
چطوری اطلاعات را از کد به gps انتقال بدم؟
ممنون

علیرضا دوشنبه 22 آذر 1395 ساعت 09:10

سلام به دوستان. بنده یک gps etrex30x خریداری کردم و چنتا مشکل دارم. یکی در هنگام تخلیه کردن در map source که فقط track هارو خالی میکنه و اجازه نمیده route . waypoint وmap را خالی کنم . و یکی دیگر هم میخوام داده های gps را از طریق منوی gps در نرم افزار arc gis مستقیم وارد کنم اما بهم اجازه نمیده و ازم usb port میخواد. ممنون میشم بنده رو راهنمایی کنید.

مجید جمعه 8 بهمن 1395 ساعت 12:43

سلام دوستان من یک دستگاه etrex 20 دارم که waypoint ها رو تخلیه نمیکنه.ممنون میشم راهنمایی کنید

seyed alireza یکشنبه 3 اردیبهشت 1396 ساعت 16:40

با سلام به دوستان عزیز

آخرین ورژن فرم ویر گارمین اورگون 550 میخواستم...و طرز آپدیت این جی پی اس...

لطفا راهنمایی بفرمایید

با تشکر

ahmad سه‌شنبه 13 تیر 1396 ساعت 12:22

با سلام و خدا قوت و تشکر از شما عزیزان این مبحث تخلیه جی پی اس رو کامل یاد گرفتم ولی تو ادامه مباحث موندم یعنی بعد از تخلیه باید دقیقا چه کارهایی باید بکنیم ایا تو خود مپ سورس باید مساحت رو در بیاریم یا به محیط نرم افزار دیگه داده ها رو منتقل کنیم خواهشا اگه امکان داره این مراحل رو گام به گام و به زبان ساده و بطور کامل توضیح بدین . خیلی ممنون

نصرت اله چنگیزی یکشنبه 9 مهر 1396 ساعت 21:31

با عرض سلام و خسته نباشید.از راهنمایی شما بسیار سپاسگزارم.

علی چهارشنبه 25 اردیبهشت 1398 ساعت 16:40

سلام
در هنگام تخلیه اطلاعات جی پی س مدل HCx
خطای زیر را میدهد حتی تا 65 درصد روش تخلیه جلو میرود ولی با این خطا اطلاعات تخلیه نمیشه
َAn invalid track was received form the GPSif your GPS allows it, delete the track name " AcTIVIEV LOG

زهرا جمعه 11 مرداد 1398 ساعت 22:42

سلام خسته نباشی میخواهم فایل های جی پی اس رو جی پی ایکس کنم و ارسال کنم نمیشه موقع که تبدیل به جی پی ایکس و ذخیره میکنم رو دسک تاپ حالت ورد میشه

کریم حسینی شنبه 9 شهریور 1398 ساعت 11:29

باسلام جی پی اس etrex10 دارم به روش فوق عمل می کنم پاسخ می دهد<
the selected device has no waypoint in it. چه باید بکنم مشکل چیست؟ متشکرم.

کاظم یکشنبه 1 دی 1398 ساعت 13:21

سلام
تو تخلیه gps ارور active log داریم از کجا میشه مشکل برطرف کرد

منیری فر یکشنبه 11 اسفند 1398 ساعت 10:28

سلام، جی پی اس من مدل گارمین مونتانا 650 است، همه ترک ها در مپ سورس پیوسته دیده میشوند، لطفا راهنمایی بفرمایید. خیلی خیلی متشکرم.

رضوی سه‌شنبه 30 اردیبهشت 1399 ساعت 03:03

سلام به دوستان. بنده یک gps etrex30x خریداری کردم و چنتا مشکل دارم. یکی در هنگام تخلیه کردن در map source که فقط track هارو خالی میکنه و اجازه نمیده route . waypoint وmap را خالی کنم . . ممنون میشم بنده رو راهنمایی کنید

محمدرضا رئیسی زاده پنج‌شنبه 6 آذر 1399 ساعت 23:14

سلام. من یک دستگاه GPS مدل 60csx دارم. مدتی خاموش بوده.الان که دستگاه را روشن کردم ماهواره ها پیدا نمی کنه ودرنتیجه امکان برداشت نقاط وجود نداره. اگر امکان داره علت آن و نحوه رفع این مشکل را راهنمایی فرمایید.با تشکر. رئیسی زاده

سالار پنج‌شنبه 19 بهمن 1402 ساعت 11:08

سلام
من نقاط و مساحت و تو جی پی اس زدم میخوام ارسال کنم به مپ سورس ولی میگه شما تو دستگاه انتخابی نقاط ندارید یا مساحت ندارید چکار کنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد