دانستنیهای GIS و سنجش از دور (RS) و دانلود نرم افزارهای مرتبط

معرفی ، آموزش، اخبار و مطالب مهم در خصوص GIS و دانلود نرم افزارهای مرتبط با آن

دانستنیهای GIS و سنجش از دور (RS) و دانلود نرم افزارهای مرتبط

معرفی ، آموزش، اخبار و مطالب مهم در خصوص GIS و دانلود نرم افزارهای مرتبط با آن

بهترین WEB GIS معرفی شده توسط شرکت ESRI

 

 بهترین WEB GIS معرفی شده توسط شرکت ESRI 

 

یکی از برنامه های کنفرانس سالیانه  ESRI  معرفی بهترین وب سایت های GIS  است که بر پایه Arc GIS Server  ایجاد شده اند  معیارهای لازم برای این نوع سایت بشرح زیر است :

  •  محیط کاربر پسند و جذاب
  • سهولت در استفاده برای کاربران  نهایی و بازدید کنندگان وب سایت
  • امنیت
  • بهره گیری از دانش های روز برنامه نویسی
  •  سهولت در بروزرسانی توسط مدیران  و برنامه نویسان سایت
  • سرعت بالا در پردازش با در نظر  گرفتن پردازش های سمت کاربر و سرور    

                            

 

 

 

سایت برگزیده  در این کنفرانس  متعلق به Auckland  است  من  لینکشو میذارم    ببینید

این سایت  توسط  شورای ایالتی Auckland و در مدت 12 ماه ایجاد شده. با بازدید آن میشه فهمید که از مقوله های زیر در طراحی آن استفاده شده است (بنظر من)

  • Arc GIS Server
  • ASP.Net  C#
  • WPF
  • API For Flex
  • Flex Builder
  • Flash 10
  • Java Script
  • RDBMS  اینو نفهمیدم

  از نکات مورد توجه در نشر گرفتن کلیه جوانب در طراحی پردازش های سمت سرور و کلاینت است که سرعت سایت را به بهترین وجه بهبود بخشیده است. 

 اینم لینکش : http://maps.aucklandcouncil.govt.nz/aucklandcouncilviewer 

نظرات 9 + ارسال نظر
محمدجواد کریمی دوشنبه 9 آبان 1390 ساعت 17:33

سلام. خداقوت.
وبلاگ بسیار پر باری دارید.هنوز سایتتون رو ندیدم ولی باید خیلی جالب باشه. آفرین به شما که سعی دارید علمتون رو در اختیار همه علاقه مندان قرار بدین. من هم تازه وارد این عرصه شدم و به وب جی آی اس هم علاقه مندم.البته فعلا دنبال یادگیری بیشتر انجام پروژه جی آی اس هستم. البته لیسانس کارتوگرافی دارم و بیشتر به طراحی نقشه علاقه مندم.
چند وقت که دنبال جواب یه سوالم!
به شما می گم شاید فرجی حاصل شد
اینکه موسساتی نظیر گیتاشناسی،سحاب و خود سازمان نقشه برداری طی چه مراحلی نقشه های گردشگری و راهنماشون رو طراحی می کنند. فقط اینو می دونم که از فری هند یا کارل استفاده می کنند.
اگه می دونستید همینجا هم راهنماییم کنید ممنون می شم. از این به بعد پاتوق من اینجاست.
موفق باشید
یاعلی

علیرضا پنج‌شنبه 12 آبان 1390 ساعت 22:25

خیلی ممنون از مطلب خوبتون

اسماعیل چهارشنبه 18 آبان 1390 ساعت 14:38

سلام
خسته نباشید
جالب بود ایول

الیاس نورالهی سه‌شنبه 18 بهمن 1390 ساعت 12:24 http://elyasbastam.blogfa.com/

سلام من لینکت کردم
شما هم لینکم کن؟

رامین قادری دوشنبه 30 مرداد 1391 ساعت 20:01

سلام
مطالب خوب بود هر چند برای من که آخر راه هستم کمی دیره ولی برای اونا که اول راه هستن خیلی خوبه...
در جواب سوال اقای کریمی من مدتها با موسسه سحاب همکاری داشتم و مراحل کار آشنا هستم اکثر نقشه ها از منابع موجود در موسسه که از قدیم بوده و طی مراحل مختلف به روز می شود تولید میشود (از منابع داخلی و حتی خارجی و در مواردی از منابع محلی و عملیات میدانی محدود به روز رسانی می شود )
هدف چاپ نقشه است پس ابزارها فری هند فتو شاپ و سایر برنامه های طراحی استفاده میشود
در مرد RDBMS هم به بانکهای اطلاعاتی رابطه ای گفته میشود.
اگر کمکی خواستید من در خدمتم

با سلام
دوست عزیز هیچوقت واسه یاد گرفتن دیرنیست.
از توضیحاتتون سپاسگزارم.

[ بدون نام ] دوشنبه 29 مهر 1392 ساعت 00:24

سلام خسته نباشدخواستم بدونم شماwebgisراهم آموزش میدید.چطوربایدیادبگیریم

om چهارشنبه 17 اردیبهشت 1393 ساعت 22:19

با عرض سلام من با آرک جی آی اس سرور یک سایت درست کردم میخوام آپلودش کنم آگه منبع خوبی کسی برای آموزش آپلود سراغ داره معرفی کنه ممنون میشم

داودیان چهارشنبه 11 فروردین 1395 ساعت 13:15

با سلام با تشکر از سایت خوبتون.آرزوی موفقیت دارم براتون.داودیان از اراک

علی دوشنبه 20 آذر 1396 ساعت 18:00

باسلام خدمت شما
من قصد انجام 1طرح برنامه نویسی رو داشتم
میشه لطفا راهنمایی بفرمایید
تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد